Aan de vooravond van.. - Reisverslag uit Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland van Kenneth Sean Pattinama - WaarBenJij.nu Aan de vooravond van.. - Reisverslag uit Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland van Kenneth Sean Pattinama - WaarBenJij.nu

Aan de vooravond van..

Door: Kenneth Pattinama

Blijf op de hoogte en volg Kenneth Sean

17 Oktober 2013 | Nederland, Hendrik-Ido-Ambacht

Het gaat nu toch echt gebeuren. Morgen ochtend vroeg vlieg ik om 10:00 vanaf Schiphol, Amsterdam, naar het Parijs van het zuiden. De stad waar Evita haar laatste adem uitblies, waar de "dwaze moeders" in de jaren '70 protesteerden tegen het regime van Jorge Videla en waar je eindeloos kunt genieten van de tango. Ik heb het over Buenos Aires, de hoofdstad van Argentinië.

Helaas kan ik de miljoenenstad nog niet verkennen, maar vertrek ik meteen na aankomst richting La Plata, op zo'n 60 km van Buenos Aires, om mijn gastgezin te ontmoeten waar ik de komende twee maanden verblijf. Echter zal ik in de twee maanden dat ik in La Plata verblijf enkele bezoeken brengen aan de bruisende hoofdstad.

La Plata is de hoofdstad van de provincie Buenos Aires en de agglomeratie telt bijna 900.000 inwoners en is daarmee de op 4 na grootste stad van het land. De stad staat bekend als een echte studentenstad, er zijn veel musea en het is de thuishaven van de voetbalclub "Estudiantes" tegen wie Feyenoord als eerste Nederlandse club de wereldbeker veroverde.

Voor nu laat ik het hierbij en verruil ik de komende drie maande de Nederlandse huts- en stamppot voor stake, pizza en pasta. Ik hoor u al denken: 'Pizza en pasta?'. Pizza en pasta wordt veel gegeten, omdat er eind 19e eeuw veel Italiaanse migranten hun geluk kwamen beproeven in Argentinie, een groot deel van de bevolking is dan ook van Italiaanse afkomst.

Mijn eerst volgende verslag zal ik vanuit La Plata zelf posten. Ik zie jullie snel vanaf de andere kant van de wereld.

Ciao, saludos, besitos, tot ziens!

  • 17 Oktober 2013 - 21:28

    Eef & Marja:

    Hola Kenneth,

    Het gaat nu echt gebeuren, jouw studiereis!
    Heel veel succes met je studie in Argentinië!

    Wij gaan zeker jouw reisverslag volgen!

    Buen viaje,

    Eef & Marja xx



  • 17 Oktober 2013 - 22:00

    David:

    Wat een leuke reis! ik wou dat ik mee kon... OH WACHT
    TOT MORGEN AMIGO

  • 18 Oktober 2013 - 19:01

    Richard Pattinama:

    Heel veel succes, daar. En als je daar een reuzensteak eet... Denk dan aan je ouwe heer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kenneth Sean

22-jarige Latijns-Amerika studies student. Leergierig, dagdromer en altijd op zoek naar een nieuwe trip. Waarom thuisblijven als de wereld je zo veel te bieden heeft? Het kan luxe, het kan low-budget, maar een reis maakt je altijd rijker (ook als de ervaring minder positief is).

Actief sinds 11 Okt. 2013
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 7854

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2016 - 24 December 2016

Backpacken door Zuid-Oost Azië

28 Augustus 2014 - 03 September 2014

Zomer afsluiten aan de Costa Dorada

08 Augustus 2014 - 08 Augustus 2014

Oslo, voor als je eens iets anders wilt!

18 Oktober 2013 - 10 Januari 2013

Studiereis naar La Plata

Landen bezocht: