Een week voor vertrek - Reisverslag uit Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland van Kenneth Sean Pattinama - WaarBenJij.nu Een week voor vertrek - Reisverslag uit Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland van Kenneth Sean Pattinama - WaarBenJij.nu

Een week voor vertrek

Door: Kenneth Pattinama

Blijf op de hoogte en volg Kenneth Sean

11 Oktober 2013 | Nederland, Hendrik-Ido-Ambacht

Over exact 7 dagen zit ik in het vliegtuig richting Buenos Aires, Argentinië om voor de eerste keer het Latijns-Amerikaanse continent te bezoeken. Het gigantische land (8e in de wereld) heeft veel te bieden: Grote steden met geweldige architectuur (vooral beïnvloed door de Europese architectuur), natuurreservaten als "el parque nacional de iguazu" op de grens met Brazilië en Uruguay met haar machtige watervallen, de Andes in het westen waar de hoogste top de "Aconcagua" zich op 6962 meter hoog op Argentijns grondgebied bevindt en vele andere andere mooie bezienswaardigheden.

Enkel reis ik niet af naar Argentinië om enkel te reizen. Er moet ook hard gestudeerd worden en dat zal ik gaan doen in La Plata, een stad dat zich op 60 km. van Buenos Aires bevindt. Hier zal ik de komende twee maanden onderdak vinden bij mijn gastgezin. De reden dat wij met het selecte groepje studenten worden ondergebracht bij een gastgezin heeft als reden dat wij ons de Spaanse taal machtig moeten maken al dan niet met een Argentijns accent.

Al sinds het begin van de studie, begin september 2012, kijkt iedereen vol verwachting uit naar deze mooie ervaring. We zullen niet alleen het reeds geleerde Spaans toepassen en verbeteren, ook komen wij eindelijk in contact met de culturen die wij aandachtig bestudeerd hebben. Eindelijk kunnen we de plaatselijk beroemde maté proberen en overal mee naar toe nemen om te nuttigen, kunnen we ondervinden wat de invloed was én is van het Peronisme sinds de jaren '40 en zullen we misschien ondervinden waarom het land zo gek is van voetbal. Het land dat ons Maradonna en Messi bracht!

Echter moeten er nog wel een aantal praktische zaken afgehandeld worden voor wij ons avontuur tegemoet gaan. Er wachten dan ook nog twee tentamens en een opdracht op ons aanstaande maandag en dinsdag. Om deze reden rond ik dit eerste verslag van mijn avontuur af en ga hard aan de studie. Ik verwacht mijn volgende verslag ergens volgende week vlak voor mijn vertrek. Rest mij enkel te zeggen: een fijn weekend allen en tot volgende week!

Saludos Kenneth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kenneth Sean

22-jarige Latijns-Amerika studies student. Leergierig, dagdromer en altijd op zoek naar een nieuwe trip. Waarom thuisblijven als de wereld je zo veel te bieden heeft? Het kan luxe, het kan low-budget, maar een reis maakt je altijd rijker (ook als de ervaring minder positief is).

Actief sinds 11 Okt. 2013
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 7849

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2016 - 24 December 2016

Backpacken door Zuid-Oost Azië

28 Augustus 2014 - 03 September 2014

Zomer afsluiten aan de Costa Dorada

08 Augustus 2014 - 08 Augustus 2014

Oslo, voor als je eens iets anders wilt!

18 Oktober 2013 - 10 Januari 2013

Studiereis naar La Plata

Landen bezocht: